img

Hurtownie florystyczne, a nastroje Polaków

Kupno kwiatów

Dane statystyczne, które dotyczą kwiatowego rynku są bardzo delikatne i interpretacje należy stosować z ostrożnością. Od momentu ustanowienia jednolitego rynku UE nie ma tak naprawdę solidnych danych, które mogą nam konkretnie pokazywać funkcjonowanie tego właśnie rynku. Organy statystyczne takie jak Eurostat czy GUS nie mają zbyt wielu danych. Handel kwiatami w UE jest tak naprawdę obecnie nieoceniony. 

Jeśli chodzi o jakieś próby interpretacji można ewentualnie brać pod uwagę dane jakie przygotowuje Biuro Kwiatowe Holandia. Przygotowane statystyki dają nam informację o tym, że Europejczyk średnio na kwiaty rocznie wydaje około 100 Euro. Polak oczywiście zdecydowanie mniej. Zmieniło się to i tak na korzyść, ponieważ około 10 lat temu było to mniej niż 40 złotych, teraz to poziom mniej więcej 90 złotych.

Zaopatrzenie kwiaciarni

Czym sugerują się klienci przychodząc po kwiaty do kwiaciarni?

Profil klientów się zmienia. Na pewno są nadal takie osoby, które szukają tanich kwiatów, ale one raczej pojawiają się w marketach i tam sięgają dla siebie po propozycje. Często strategia cenowa dotyczy właśnie dużych sklepów. Można jednak zauważyć, że są i grupy osób, które stawiać chcą na jakość i tutaj właśnie kwiaciarnie, które są w stanie wykazać się pewną kreatywnością mają okazję do tego, by coś zaproponować. Obecnie w walce o klienta nie wystarczą już zwykłe bukiety, ale trzeba tak naprawdę przygotowywać coś więcej, jakieś nieco lepsze propozycje.

Ceny kwiatów

Kwiaty cięte

Jeśli chodzi o zakupy kwiatów nadal największym zainteresowaniem cieszą się kwiaty cięte i to one sprzedawane są najliczniej. Można powiedzieć, że z nimi najczęściej można się obecnie spotkać. Jeśli chodzi o kwiaty doniczkowe raczej szukamy innych propozycji niż te, które przygotowywane są przez tradycyjne kwiaciarnie.

Jak wyglądają zakupy kwiatów Polaków przy takich okazjach jak Walentynki, Dzień Kobiet, Dzień Matki?

Rynek kwiatów w Polsce jest oczywiście mocno sezonowy i takie dni jak Walentynki, Dzień Kobiet czy Dzień Matki to okres, gdy kwiaty sprzedają się zdecydowanie lepiej. Każdy ten dzień jest jednak inny i inne kwiaty będą się wtedy najlepiej sprzedawać, co związane jest z charakterem tych świąt i okresem w ciągu roku.

Matylda Wiatr

Redakcja bristolclub.pl

Zobacz również